Rättegången mot Tjock-Steffe Eriksson i Los Angeles har blivit uppmärksammad inte bara här i Kalifornien. Nu när rättegångsförhandlingarna har börjar i Los Angeles så gavs Tjock-Steffe möjligheten att erkänna ett mindre brott som skulle ge honom ett fängelsestraff på två år och fyra månader, för att spara rätten tid och pengar.
Det är ett vanligt förfarande här i landet och kallas plea bargaining och fungerar vanligtvis mycket bra i ett land där rättsväsendet inte har de resurser som behövs för att klara alla rättegångar.
Men Tjock-Steffe, som måste använda en svensk tolk för att kommunicera med rätten, vägrar och det är utomordentligt farligt för det betyder att han nu riskerar att istället få elva års fängelse.
Eftersom han till att börja med befann sig i USA helt olagligt så kommer han också att utvisas men det är inte klart om han kommer att bli tvingad att först avtjäna sitt straff eller inte.
By Peter Y. Hong skriver om rättegången mot Tjocksteffe i Los Angeles Times: Ferrari Driver Turns Down Plea Deal
A Swedish businessman who became notorious after he allegedly crashed an exotic Ferrari sports car in Malibu in April rejected a plea deal today that would have had him spend two years and four months in prison.
Instead, Stefan M. Eriksson, 44, will stand trial on seven charges of embezzlement, grand theft auto, firearms possession and drunk driving. He faces a maximum sentence of 11 years and two months if convicted of the charges.
Eriksson said through a Swedish interpreter that he would not accept a plea bargain because, “I cannot agree to that I stole the cars.”
Stocky and thick-necked, Eriksson appeared in court in a dark business suit and occasionally smiled as he spoke with his lawyers.
Eriksson allegedly crashed a red 2003 Ferrari Enzo into a utility pole on Pacific Coast Highway on Feb. 21. Authorities said he was driving 162 mph when he crashed the car, reportedly worth $1 million.
The videogame executive told police at the scene that he was not the driver and that a man named Dietrich had been behind the wheel. Eriksson said Dietrich ran away before authorities arrived.
Eriksson also said he was deputy commissioner of the police department of the San Gabriel Valley Transit Authority, a tiny private agency that provided rides to the disabled and elderly.
A few minutes after the crash, two men arrived at the crash site and identified themselves as Homeland Security officials. They spoke to Eriksson at length before leaving.
The incident drew heavy interest in Europe as well as throughout the United States with its mix of flashy circumstances and bizarre twists. Eriksson has nine criminal convictions in Sweden for forgery, counterfeiting, narcotics and firearms offenses.
[tags] USA, Stefan Ericksson, Tjock-Steffe [/tags]