Apple Scales Back Its Ambitions for a Self-Driving Car – The New York Times https://t.co/RQ9brDz83Y
— USABloggen (@USABloggen) August 23, 2017
Om det finns något segment av AI:utvecklingen som har fångat allmänhetens uppmärksamhet så är det den förarlösa bilen.
Men som Daisuke Wakabayashi skriver i New York Times så är det långt ifrån ett så enkelt problem att lösa som de flesta IT och bilföretag hade trott.
: Apple Scales Back Its Ambitions for a Self-Driving Car
As new employees were brought into Apple’s secret effort to create a self-driving car a few years ago, managers told them that they were working on the company’s next big thing: A product that would take on Detroit and disrupt the automobile industry.
These days, Apple’s automotive ambitions are more modest. The company has put off any notion of an Apple-branded autonomous vehicle and is instead working on the underlying technology that allows a car to drive itself. Timothy D. Cook, the company’s chief executive, said in an interview with Bloomberg in June that Apple is “focusing on autonomous systems.”
A notable symbol of that retrenchment is a self-driving shuttle service that ferries employees from one Apple building to another. The shuttle, which has never been reported before, will likely be a commercial vehicle from an automaker and Apple will use it to test the autonomous driving technology that it develops.
Orsakerna till att förarlösa bilar är så svåra att konstruera är att som består av så många komponenter. Och IT-företagens tro att dom själva kunde bygga både bilar och de själstyrande AI-systemen visade sig hopplöst naiva. Vi kan komma att få vänta betydligt längre på den förarlösa bilen än någon hade trott.
Det är ju bara att titta på hur vi människor rör sig bland andra. Av någon underlig anledning är det ytterst sällan vi kolliderar med andra fotgängare. Mig veterligt så har inte vetenskapen lyckats utröna hur vi bär oss åt för att undvika varandra gå mot och på varandra i röriga miljöer med många människor.